ابراز رضايت نمايندگان AFC از امکانات فوتبال ايران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 2301
بازدید کل : 60162
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 514
تعداد آنلاین : 1



استوارت در نشست خبري خود که در فدراسيون فوتبال برگزار شد در مورد بازديد از ورزشگاه‌ها و باشگاه‌هاي ايران گفت: اين بازديد براي سهميه ليگ قهرمانان در سال 2013 و 2014 است. برنامه‌اي که اي اف سي دارد نسبت به سال قبل تغيير کرده و سياست جديدي را دنبال مي‌کند. قبلا تمام استاديوم‌ها و باشگاه‌ها مورد بررسي قرار مي‌گرفتند اما امسال تنها بخشي از باشگاه‌ها مورد ارزيابي قرار گرفت. دليل آن هم اين بود که سال گذشته همه ورزشگاه‌ها مورد بررسي قرار گرفت اما هنوز در برخي از زمينه‌ها جا براي پيشرفت وجود داشت.


وي افزود: نکته‌اي که امسال وجود داشت براي صدور مجوز حرفه‌اي بود که ايران هم براي رسيدن به اين مسئله کار را شروع کرده است. خوشحالم و مي‌خواهم به اطلاع شما برسانم ايران گام‌هاي بسيار خوبي برداشته و اي اف سي کاملا رضايت دارد.


نماينده کنفدارسيون فوتبال آسيا تاکيد کرد: بازديد ما از ايران تقريبا 5_ 6 روز طول کشيد و به طور کلي در همين 5_ 6 روز متوجه شديم ايران از لحاظ ساختاري پيشرفت خوبي کرده و درآمد‌هاي ليگ از لحاظ مالي پيشرفت خوبي داشته است. اين مسئله اي اف سي را ترغيب مي‌کند که ايران به سمت حرفه‌اي شدن پيش رفته است.


استوارت گفت: نکته‌اي که بايد اشاره کنم در مورد ساختار باشگاه‌هاي ايران است که هر ساله پيشرفت بيشتري مي‌کند و معلوم است باشگاه‌ها افراد حرفه‌اي‌تري را در بدنه خود استخدام مي‌کنند. اين چيزي است که اي اف سي متوجه شده و با توجه به تمام مدارکي که ديديم و از باشگاه‌ها تهيه کرديم وضعيت بسيار خوب بوده است. ايران تقريبا اکثر مدارکي که بايد ارسال مي‌کرد فرستاده و يک سري نواقص وجود داشت که آنها گزارش شده و تا قبل از مرحله نهايي قرار شده که آنها را رفع کند.


گفتني است، استوارت در ادامه نشست خبري در پاسخ به اين سؤال که آيا تغييرات باشگاه‌هاي ما باعث مي‌شود سهميه را از دست دهيم، گفت: خيلي زود است در اين باره صحبت کنيم زيرا سهميه هر کشور به کشورهاي ديگر هم بستگي دارد و در ارزيابي جديد، کشورها و فدراسيون‌ها رده‌بندي و گروه‌بندي مي‌شوند و اين رده‌بندي است که ميزان سهميه‌ها را مشخص مي‌کند. دو کشور اردن و هند نيز به غرب آسيا اضافه شده‌اند اما تعداد سهميه‌هاي غرب آسيا همان 16 تيم باقي مانده است.


وي ادامه داد: هنوز از دو کشور اردن و هند ارزيابي انجام نشده بنابراين نمي‌توانيم در مورد تعداد سهميه‌ها ارزيابي نهايي داشته باشيم. با توجه به عملکرد قبلي و پيشرفت کشورها وضعيت مشخص مي‌شود و اکنون نمي‌توان گفت ايران نسبت به سال گذشته سهميه بيشتري مي‌گيرد يا آن سهميه را حفظ مي‌کند اما آنچه مسلم است اينکه ظرفيت فوتبال ايران خيلي خوب بود و فدراسيون و سازمان ليگ براي انجام ارزيابي‌ها به ما خيلي کمک کردند.


نماينده کنفدراسيون فوتبال آسيا در پاسخ به سؤالي که اگرچه قطر بهترين ورزشگاه‌ها را دارد اما آنها هرگز تماشاگران ما را ندارند و اين علاقه‌مندي چقدر در تعيين سهميه‌ها تعيين کننده است گفت: تخصيص سهميه‌ها متفاوت است. ممکن است ايران در معيار ورزشگاه‌ها ضعيف باشد اما در معيار تماشاگران و علاقه‌مندي به فوتبال قوي است و همين بالا و پايين بودن معيارها باعث تعقيب امتيازات مي‌شود. بايد توجه کرد امتيازبندي براي سال 2013 و 2014 استاندارد فني بالاترين امتياز را دارد و اين مسئله به نفع کشورهايي مثل ايران است اما بايد قبول کرد بحث زيرساخت‌ها در فوتبال هم خيلي مهم است.


وي اضافه کرد: زيرساخت‌ها فقط در سرويس بهداشتي و نور نيست بلکه امنيت تماشاگران، محل برگزاري مسابقه، امکانات رسانه‌ها و شيوه برگزاري بازي مسائلي است که AFC‌ روي آنها تأکيد دارد. ممکن است ايران در برخي معيارها ضعيف باشد اما در برخي معيارهاي ديگر قوي است.


نماينده کنفدراسيون فوتبال آسيا در مورد کاهش سهميه ايران در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا گفت: چه کسي اين شايعه را گفته است؟ اين مسئله صحت ندارد و تا ارزيابي نهايي هيچکس نمي‌تواند تضمين بدهد سهميه کشورها کم يا زياد مي‌شود. در اين ارزيابي استاندارد فني بالاترين امتياز را دارد بنابراين تمام مسابقات باشگاهي و برد و باخت‌ها مهم و تأثيرگذار هستند. اگر باشگاهي که اکنون در مرحله اصلي ليگ قهرمانان آسيا حضور دارد به مرحله بعدي صعود کند امتياز ايران بيشتر مي‌شود.


استوارت در پاسخ به اين سؤال که آيا رنکينگ تيم‌هاي ملي آيا تأثيري در کسب سهميه دارد گفت: اگر کل امتياز صددرصد باشد، 70 درصد امتياز به عملکرد باشگاهي و 30 درصد به رنکينگ تيم ملي که توسط فيفا اعلام مي‌شود بستگي دارد پس با توجه به اينکه 70 درصد امتياز به عملکرد باشگاه‌ها بستگي دارد امتياز باشگاه‌ها نقش مهمي را ايفا مي‌کند.


وي گفت: اينکه امتياز فني باشگاه‌ها را چطور محاسبه مي‌کنند مسئله خيلي پيچيده‌اي است. اين موضوع را بعداً به فدراسيون ارسال مي‌کنيم و آنها اگر تشخيص بدهند اعلام مي‌کنند که نحوه محاسبه چگونه است. باشگاه‌هايي که نماينده در مسابقات دارند اگر عملکرد خوبي داشته باشند مي‌توانند امتياز بيشتري کسب کنند.


وي در مورد اينکه چه نواقصي در مدارک ايران وجود داشت، عنوان کرد: در حال حاضر نواقصي در مدارکي که باشگاه‌ها بايد ارسال کنند وجود دارد، برخي از مدارک يک سري ايرادها داشت که AFC آنها را گفته و به زودي به ايران اعلام مي‌کند. اين مکاتبات چيزي است که بين AFC و فدراسيون انجام مي‌شود و خود فدراسيون تصميم مي‌گيرد آنها را رسانه‌اي کند يا نه.


نماينده کنفدراسيون فوتبال آسيا در پاسخ به اين سؤال که امکانات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري باشگاه‌هايي که تازه وارد ليگ برتر شده‌اند بررسي شد و ارزيابي آنها از اين مدارک چيست، اظهار داشت: مدارک سه باشگاه تازه‌وارد گهر، پيکان و آلومينيوم بررسي شد و من خيلي تعجب کردم که اين باشگاه‌ها اينقدر حرفه‌اي بودند. چيزي که براي ما خيلي مهم بود اين بود که در جلسات متوجه شديم اين باشگاه‌ها علاقه زيادي دارند که به استاندارد سازي برسند. کار خيلي سختي است که باشگاهي که تازه از يک ليگ پايين‌تر به ليگ بالاتر آمده بخواهد اين شرايط را فراهم کند.


استوارت خاطرنشان کرد: در رابطه با زيرساخت‌ها بايد از فدراسيون سؤال کنيد که چرا باشگاهي مثل گهر در استاديومي بازي مي‌کند که متعلق به خودش نيست. خيلي خوشحالم شدم که باشگاه گهر استاديومي خانگي براي خود تأسيس مي‌کند و بسيار جالب است که باشگاه‌هاي ايراني در تلاش هستند براي خود استاديومي شخصي و خانگي تأسيس کنند. خيلي علاقه‌مند هستم که استاديوم‌هايي که ايراني‌ها قصد دارند درست کنند را در آينده ببينم.


وي در پايان گفت: از تمام رسانه‌ها تشکر مي‌کنم. دوستان رسانه‌اي حمايت خوبي از حرفه‌اي شدن دارند، در تمام باشگاه‌هايي که براي بررسي رفتيم رسانه‌ها حضور داشتند و مي‌خواستند با ما مصاحبه کنند. قدوت ايران هواداران و تماشاگران فوق‌العاده خوبش است. اين چيزي است که توسط رسانه‌ها به نمايش گذاشته مي‌شود و مي‌خواهم فوتبال ايران را حمايت کنيد. مي‌خواهم به اطلاع شما برسانم فدراسيون و سازمان ليگ در راه صحيحي قرار گرفته و حضور رسانه‌ها بسيار مهم است 




:: بازدید از این مطلب : 1880
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
دلیا در تاریخ : 1391/6/21/2 - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
hirsa در تاریخ : 1391/6/20/1 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گهر دورود نگین زاگرس و آدرس gaharfc-doroud.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com